HC Košice na Hockey Business Forum v Berlíne

PRIDANÉ: 7.10.2019

Myšlienka vytvorenia medzinárodnej organizácie, ktorá by združovala európske hokejové kluby, hájila ich záujmy, formovala vývoj hokejových líg a vytvorila priestor na spoluprácu vznikla v roku 2015 po vzore asociácií iných športov. Aliancia európskych hokejových klubov (EHC) každoročne organizuje stretnutia svojich členov, na ktorých nesmú chýbať ani zástupcovia najúspešnejšieho slovenského klubu. HC Košice reprezentovala delegácia v zložení Norbert Koch (výkonný riaditeľ), Jan Šťastný (športový manažér), Tomáš Kuriatnik (konateľ a člen správnej rady) a Stanislav Mucha (člen marketingovej rady).

Inšpirácia na každom rohu

Jesenné stretnutie klubov EHC sa konalo v Berlíne v bezprostrednej blízkosti berlínskeho múru 29. a 30. 9. Mercedes Benz aréna, ktorá sa hrdo týči v strede námestia s rovnakým názvom, patrí medzi najnovšie a najväčšie štadióny (s kapacitou 17 000 divákov) v Európe. Domáce zápasy v nej hrávajú berlínske ľadové medvede (dnes Eisbären, kedysi Dynamo Berlín).

Nedeľňajší program po príchode účastníkov patril zápasu domácich hokejistov proti Chicagu Blackhawks, v ktorom podľa očakávania dominovali hostia z NHL 3:1. Okrem fantastického hokeja bola zdrojom inšpirácie samotná hala, ktorá, okrem hokeja, ponúkala rad skvelých produktov. Tie, v spoločnom súznení, vytvorili dojem špičkového podujatia po všetkých stránkach (hokej, show, catering, organizácia, atmosféra). Účastníci EHC si po zápase svoje dojmy vymenili na neformálnom raute.

Fórum so 100%-ným hokejovým extraktom

Témy a hostia pondelňajšieho programu dávali prísľub mimoriadne zaujímavých diskusií a prezentácií. V tej prvej spolu diskutovali Bill Daly (komisár NHL), Marc Lüthi (prezident SC Bern a EHL), Alexey Krasnov (vice-prezident KHL) a Franz Reindl (prezident Nemeckého hokejového zväzu). Hlavnou témou diskusie bolo porovnanie zavedenia platového stropu v NHL a KHL. Marc Lüthi a Franz Reindl sa zhodli, že zavedenie tohto mechanizmu by bolo v prostredí E.U. veľmi komplikované, ak nie nemožné.

Ďalším hosťom zvučného mena bola bývalá hviezda NHL a prezident klubu L.A. Kings Luc Robitaille. Kings sú prepojení s berlínskym klubom partnerstvom nadviazaným skrz spoločného majiteľa. Robitaille vyjadril názor, že kluby NHL sa môžu v Európe veľa naučiť a vzájomne si vypomôcť.

Aréna - cesta k úspechu

Veľmi podnetnou prezentáciou divákov inšpiroval Mika Sulin, bývalý hráč a autor niekoľkých projektov výstavieb moderných hokejových arén. Tou najmodernejšou bude 15 000-ová hala vo fínskom Tampere, ktorá bude okrem hokejového stánku plniť funkciu nákupného centra a moderného bývania s kompletným občianskym vybavením.

Marketingové trendy poháňané technológiami

Téme marketingu sa venovali hneď dvaja “spíkri”. Šéf spoločnosti IX.co Christian Heimes prezentoval niekoľko projektov pre zvučné organizácie (Chelsea Londýn, CHL, a pod.), v ktorých dôležitú úlohu zohrala personalizácia, interakcia s fanúšikmi a využitie umelej inteligencie. Zástupca firmy SAP Fadi Naoum prezentoval mobilnú aplikáciu pre fanúšikov Adler Mannheim, ktorá obsahuje komplexnú funkcionalitu vrátane modulov e-shop, predaj vstupeniek, parkovanie, bezhotovostná platba, gamifikácia a pod.

Tím a klub stoja nad všetkým

Ďalšou inšpiratívnou prezentáciou zaujal tréner Frölundy Indians Roger Rönnberg. Podľa Rogera by tímovú filozofiu mal určovať klub, nie tréner, čím klub predíde chaosu po jeho možnej výmene. Dôležité je túto filozofiu vštepovať už mladým hráčom, ktorí si ju postupne osvoja.

Kam kráča hokej

Veľmi dôležitým spestrením konferencie bola prezentácia partnerov ponúkajúcich riešenia pre zlepšenie manažmentu klubu, ako aj technologické novinky pomáhajúce v tréningovom i zápasovom procese. Tu je niekoľko príkladov.

Helma novej generácie - špeciálne navrhnutá výstuž helmy zmenšuje dôsledky rotačného pohybu hlavy v dôsledku nárazu, čím výrazne zmenšuje jeho následky.

Kamerový systém - cloudové riešenie umožňujúce nahrávanie tréningov a zápasov a ich zdieľanie s využitím najmodernejších analytických technológií. Vďaka tomuto riešeniu môžu tréneri sledovať progres hráčov i samotných trénerov.

Virtuálna realita (VR) - vďaka moderným VR technológiám si môžu hráči na simulátore zlepšovať svoje technické zručnosti (simulácia ľadu, vybrovanie hokejky po dotyku s pukom, atď.).

HC Košice na ceste k európskej špičke

Stretnutie klubov EHC bolo skvelou príležitosťou konfrontácie aktuálnej situácie, vízií, plánov a projektov HC Košice s európskymi veľkoklubmi. Tá potvrdila fakt, že klub pozná svoje slabé stránky, vníma ich ako príležitosť i výzvu a intenzívne pracuje na projektoch, ktoré klubu pomôžu zaradiť sa k európskej špičke. Príkladmi sú: snaha konvertovať klub na komunitnú organizáciu; digitálna vízia klubu; projekt mládežníckej akadémie; moderný prístup k tvorbe tímovej filozofie a skladbe tímu; dialógy so Steel arénou a dodávateľmi; spolupráca s externými subjektmi. Ak HC Košice v nastolenom trende vydrží, môže sa v dohľadnej dobe rovnať s európskou elitou. To však bude vyžadovať veľa energie, tvrdej práce, podpory fanúšikov, partnerov a celej komunity.

GALÉRIA