Prinášame odpovede výkonného riaditeľa klubu Norberta Kocha na otázky našich fanúšikov

PRIDANÉ: 23.10.2019

Milí fanúšikovia, prinášame vám odpovede nášho riaditeľa na vaše otázky v oblasti ekonomiky a marketingu klubu. Otázky sú zverejnené v znení, v akom k nám prišli, teda bez jazykovej korektúry.  

  1. Kde môžem získať klubovú čiapku k zlatej pernamentke? 

    Čiapky sme odovzdávali na doterajších domácich zápasoch a budú sa odovzdávať ešte na najbližšom zápase Košice - Bystrica. Ak si ich nestihnete vybrať, kontaktujte nás na e-maile marketing@hckosice.sk.

  2. Dobrý deň, je pravdou, že prevádzka Steel arény je vykrytá len do konca októbra 2019 a potom dôjde k sťahovaniu, resp. inému krízovému riešeniu pre HC?

    HC Košice má so Steel arénou podpísanú platnú nájomnú zmluvu a svoje záväzky si poctivo plní. Zápasy prebiehajúcej extraligy sa odohrajú v Steel aréne a my nemáme žiadne informácie, ktoré by mali tento stav zmeniť.

  3. Neplánuje HC Košice v blízkej dobe modernizáciu klubového loga? Veľa klubov v Tipsport extralige má nové moderné logo. HC Košice nie. Prečo?

    Re-branding loga vnímame ako mimoriadne komplexný proces, ktorý nie je spojený “len” so zmenou grafiky loga. V klube intenzívne pracujeme na strategických projektoch a zmenách, ktoré posunú klub vpred po športovej i ekonomickej stránke. Klub sa otvára komunite a v jeho štruktúrach a fungovaní prebieha veľa zmien. Zároveň, samotný re-branding nie je “lacná” záležitosť a my k nemu chceme pristúpiť, keď na to budeme pripravení po všetkých stránkach.

  4. Ako plánuje HC Košice zlepšiť podmienky v sektore B12 Steel arény pre zdravotne postihnutých fanúšikov, prípadne prístup k informáciám na klubovej stránke, facebooku, tweeteri, instagrame, mobilnej aplikácii a informačnej kocke pre nepočujúcich a nevidiacich fanúšikov HC Košice. Plánuje aj nejaké akcie pre zdravotne postihnuté deti, alebo dôchodcov? Aby aj v tejto činnosti bolo HC Košice moderný európsky klub.

    Technické zabezpečenie sektorov je v kompetencii samotnej Steel arény. Prosím vás o zaslanie návrhov na zlepšenie (na adresu sekretariat@hckosice.sk), ktoré budem osobne tlmočiť vedeniu arény. Čo sa týka komunikačných kanálov, momentálne nie je v našich silách zabezpečiť funkcionalitu, o ktorej píšete. Náš marketingový tím je zložený zo zamestnancov klubu a dobrovoľníkov, ktorí s vypätím všetkých síl pokrývajú aktuálny rozsah prác a aktivít. Ak by sa našiel v radoch fanúšikov dobrovoľník, ktorý by nám chcel pomôcť v tejto oblasti, veľmi radi pomoc prijmeme. Skupiny dôchodcov, zdravotne postihnutých či znevýhodnených detí vnímame veľmi senzitívne. Dôchodcovia združení v domovoch dôchodcov majú možnosť navštíviť každý domáci zápas základnej časti grátis. V rámci externých akcií sme podporili viaceré špeciálne školy a pozvánku na zápas (grátis) majú aj detské domovy. Tieto aktivity plánujeme i naďalej rozvíjať.

  5. Plánuje HC Košice hrať v blízkej budúcnosti hokejovú ligu majstrov, prípadne inú medzinárodnú súťaž ako Kontinentálny pohár, Vyšehradský pohár atď. ?

    Liga majstrov je špecifický projekt a účasť v ňom je podmienená úspechom v národnej lige. Ak sa nám v dohľadnej dobe podarí túto podmienku splniť, nebudeme sa účasti brániť. Čo sa týka iných pohárov, v hre je viacero možností, no zatiaľ je príliš predčasné o nich hovoriť.

  6. Neplánujete autogramiádu hokejistov?

    Určite áno, v hre je niekoľko termínov, o ktorých vás budeme včas informovať. Je to len jedna z akcií, ktoré máme v pláne urobiť smerom k vám, fanúšikom HC Košice.

  7. Chcel by som sa opýtať na cestovné v MHD v deň zápasu (zdarma na 2h. pred a po zápase). To bola jedna z hlavných vecí, kvôli ktorým som si zakúpil zlatu permanentku a v konečnom dôsledku ste vynechali túto výhodu. Prečo ste neinformovali ešte pred spustením predaja? Alebo je to azda stále v riešení? Myslím, že kopec ludi aj v mojom okolí sa na to spoliehalo. A myslím, že nie je za to žiadna adekvátna náhrada.  

    Podmienky ohľadom vami spomínaného benefitu sú ešte stále v štádiu rokovaní s DPMK a magistrátom. HC Košice má eminentný záujem o udržanie tohto benefitu a mesto Košice prisľúbilo podporu pri finalizácii riešenia. V rámci predsezónnej komunikácie nebol tento benefit uvádzaný v marketingovej komunikácii, keďže spolupráca nebola potvrdená. Pevne verím, že sa nám podarí túto záležitosť dotiahnuť čím skôr. Robíme preto maximum, aktuálne je na ťahu mesto. HC Košice urobilo v tomto smere maximum.

  8. Ďalšia otázka je ohľadom bufetov. Samozrejme zdražovanie chápem keďže ceny stúpajú, ale prečo zároveň nestúpa aj kvalita služieb? Je normálne čakať 15- 20 minút v rade? Predajcovia sa len snažia šetriť na personále, ale za tie ceny by sme si zaslúžili aj kvalitnejšie služby. Ďakujem za odpoveď.

    Prevádzka bufetov a všetkých súvisiacich služieb vrátane obsluhy nie je v rukách klubu. Bufety prevádzkuje súkromná spoločnosť, ktorá má platnú zmluvu so Steel arénou. HC Košice je s prevádzkarom bufetov v pravidelnej komunikácii a snažíme sa tlmočiť všetky požiadavky fanúšikov a nájsť konsenzus. Uvedomujeme si, že bufety sú dôležitou súčasťou produktu, ktorý klub ponúka, a tak máme eminentný záujem situáciu riešiť a dosiahnuť skvalitnenie služieb počas zápasov. 

  9. Dobrý deň, v prvom rade by som rád pochváliť za marketing, ktorý v Košiciach konečne šliape super len nezaspite na vavrínoch a pokúste sa neuspokojiť. Moja prvá otázka znie teda v akom štádiu je jednanie s DPMK momentálne, nebude doprava na hokej aj z hokeja na aspoň zlatú permu zadarmo? Máme nového primátora, ktorý pred voľbami sľuboval pomaly raj na zemi pre Košičanov (zatiaľ je to opak) mesto pokiaľ viem neprispieva klubu ani cent, hokej je v KE asi jediný šport, ktorý funguje fakt na profesionálnej úrovni tak aspoň troškou by mesto pomôcť mohlo a tých zlatých permanentkárov zas tak veľa nie je.

    Otázka a odpoveď v bode č. 7.

  10. Ak to nie je tajomstvo, koľko permanentiek sa predalo túto sezónu a koľko z nich bolo zlatých?

    Tieto údaje nezverejňujeme, môžem vám však prezradiť, že sme ich predali viac, ako vlani a že väčšina z nich sú zlaté. 

  11. Chápem, že bufety nemáte pod správou, ale ja ako stabilný návštevník ale aj čo počúvam občasných je to tragédia obsluha pomalá, nepripravená, nedostatočná zásobenosť ešte ani na takých zápasoch ako so Slovanom kde ste vedeli už minimálne 2 týždne dopredu, že bude vypredané, tak v 2. prestávke im dôjde čapované pivo?Je to normálne?  Prečo v hornom bufete nad sektorom A13 sa nepredávajú aspoň párky? Len prosím nech vám správca nepovie hlúposť v zmysle, že tam by nebol záujem. Viete koľko je tam nespokojných neobslúžených zákazníkov? Ceny idú každú sezónu hore, ale služby sa absolútne neposunuli a povedal by som, že sa zhoršujú dokonca. Prečo nejdeme do zálohovania pivných pohárov? … dať vyrobiť kvalitné klubové poháre s logom klubu zálohovať hoc aj euro aj 2 eurá za pohár zarobíte na tom, lebo veľa ľudí si ho nechá a vaše výrobné náklady budú podstatne nižšie, nebude toľko odpadu a potešíte veľa ľudí...Ceny iśli hore ale fakt sme to nijak pozitívne nepocítili...

    Otázka a odpoveď uvedené v bode č. 8.

  12. Máte už nejaký plán B keď nám USS zavrie finančný kohútik úplne? Treba pamätať, že aj pár-veľa (to už neviem zhodnotiť) sponzorov máme len vďaka USS a bez USS asi odídu...Nepoloží to náš klub v budúcnosti pri tých nákladoch, ktoré máme, vrátane určite drahej Steel arény? 

    Ako sme avizovali v našej komunikácii v rámci Community Forum, klub si uvedomuje riziko, ktoré vyplýva z aktuálnej situácie v oceliarenskom priemysle a podniká kroky na diverzifikáciu portfólia partnerov. Sme v rokovaní s viacerými väčším i menším partnermi, čomu prispôsobujeme aj portfólio našich marketingových produktov. Zároveň, otvorenou komunikáciou, aktivitami smerom ku komunite a poctivým prístupom chceme na hokej pritiahnuť čo najviac ľudí. V klube robíme maximum preto, aby sme vytvorili všetkým hráčom čo najlepšie podmienky. Pre naplnenie ambicióznych plánov s mládežou budeme potrebovať nemalé prostriedky, ktoré sa budeme snažiť získať aj cez rôzne “fundraisingové” aktivity, akou je napríklad Stena patriotov. Musíme si všetci uvedomiť, že fungovanie hokejového klubu je závislé od podpory fanúšikov. HC Košice sa transformuje na komunitný klub a verím, že spoločne zvládneme všetky terajšie i budúce výzvy.  

  13. Zdravím pán Koch, zaujíma ma aké sú vaše vízie v oblasti marketingu, čo by ste vy sám považoval za úspech, ak by sa to podarilo zrealizovať v napr. časovom horizonte 3 rokov ,čo vy osobne chcete v HC zlepšiť, nastaviť, ukázať, že sa to dá aj inak. Ešte by ma zaujímal váš názor a pohľad na vec či je z vášho pohľadu reálne klub posilniť ekonomicky tak, aby dokázal fungovať na min. súčasnej úrovni aj v prípade, že by U.S steel výrazne priškrtil kohútik? Je na to klub pripravený?

    Momentálne sa klub nachádza pred všetkými vami spomínanými úskaliami a možnými riešeniami z možnej vzniknutej situácie. Najskôr je ale potrebné dať na správnu mieru informáciu, že klub je v blízkej dobe zabezpečený a musím podotknúť, že nemáme obavy o jeho fungovaní, práve naopak. Máme v pláne prechod na komunitný klub, ktorého bude ctiť transparentnosť a otvorenosť voči svojim partnerom, a to samozrejme v nekonečnej miere aj s USS. Je logické, že sa snažíme zabezpečiť klub na prípadné scenáre rôzneho druhu a preto sa otvárame smerom k viacerým partnerom. Úspech sa dá formulovať do rôznych podôb, ale základom je spokojnosť fanúšikov, športovcov a realizačných a výkonných pracovníkov s vykonanou prácou. Máme obrovskú šancu byť ako prvý nositeľom názvu Hokejová akadémia. Ak budú tribúny plné, znamená to úspech, je to prínos emócie, ekonomiky a radosti z toho, čo robíte. Chcem tiež uviesť, že vďaka našim zamestnancom, ale aj dobrovoľníkom v klube, funguje väčšina procesov na vysokej úrovni. Klub má nastavenú stratégiu, digitálnu víziu a koncepčnou prácou im kráča v ústrety. Bol by som veľmi rád, ak by sa nám podarilo všetky ciele naplniť, zabezpečiť klub modernými digitálnymi nástrojmi a ďalej ho rozvíjať po vzore úspešných klubov. V klube urobíme všetko preto, aby sme HC Košice posúvali smerom nahor po športovej i ekonomickej stránke a dúfam, že to od začiatku sezóny je citeľné..

  14. Dobrý deň pán Koch, premýšľate nad zavedením stáleho efektového osvetlenia ako pri MS? Gól v bránke, efekty na ploche, ... je to úžasná vec.

    Súhlasím, spomínané efekty sú naozaj veľmi atraktívne, no zároveň predstavujú pomerne veľkú investíciu. Osvetlenie a ozvučenie sú na zozname vecí, ktoré potrebujeme zlepšiť, no potrebujeme nájsť zdroje na ich financovanie. 

  15. Dobrý deň, pán Koch. Chcel by som sa opýtať ako to je s financiami klubu, máme finančne pokrytú celú sezónu? Oslovujete nových sponzorov a partnerov klubu? Prichádzajú do úvahy alebo sú v riešení nejakí noví veľkí sponzori? Ďakujem za odpoveď.

    Otázka a odpoveď uvedené v bode č. 12. 

  16. Chcela by som sa spýtať, či bude DPMK zadarmo pred a po zápasoch? Na stránke uvádzate, že stále rokujete. Je to tak, alebo sa len zabudlo informovať fanúšikov? 

    Otázka a odpoveď uvedené v bode č. 7.

  17. Dobrý deň pán Koch, chcel by som sa opýtať, v akej ekonomickej forme sa klub nachádza. Je verejne známe, že generálny partner klubu spoločnosť USS má problémy a asi každého košického fanúšika zaujíma, či sa v prípade možného konca sponzoringu zo strany USS máme  o budúcnosť klubu obávať alebo nie.

    Otázka a odpoveď uvedené v bode č. 12. 

  18. Ako vnímate progres vášho syna Patrika , keď sa za nejaké 3 roky vypracoval z tribúnového hráča až na pilier košickej obrany. Ďakujem za odpoveď a prajem veľa šťastia. 

    Ďakujem pekne za túto otázku. Ako otec hokejistu, ktorý dokazuje svoj progres samozrejme teší aj keď viem, že sa má stále čo učiť. Teší ma, že jednou z hlavných vízií HC Košice je, aby sme dávali práve takýmto mladým chlapcom viac a viac priestoru, o čo sa snažíme.

  19. Chcem sa opýtať, či nebudú na niektoré zápasy rozdané reklamné predmety na fandenie? Nedá sa dať do súťaží viac lístkov pri menej atraktívnych súperoch, aby bol štadión trošku viac naplnený?

    Reklamné predmety na fandenie v podobe tlieskatiek využijeme pri vybraných zápasoch. Ich výroba je spojená s nemalými nákladmi, a tak frekvenciu ich využitia určuje aj záujem partnerov, ktorí môžu tlieskatká využiť pre propagáciu svojich produktov a služieb. Na každý zápas je alokovaný počet vstupeniek v rôznych súťažiach. Voľným vstupom podporujeme v rámci jedného sektora aj účasť základných škôl a dôchodcov. Chystáme zápas pre základné a stredné školy, univerzity a pod. Nie som však fanúšikom prílišného rozdávania vstupeniek. Vstupné chápem ako podporu fanúšikov klubu. A práve teraz podporu fanúšikov potrebujeme.

  20. Polep auta pre fanúšikov nejakou vzájomnou dohodou? Myslím si, že je to tá správna cesta, ako ukázať ostatným, že Košice žijú pre hokej. Celkom dobrá reklama jednak pre klub, taktiež aj čo sa týka fanúšikov. Vopred ďakujem za prečítanie/odpoveď. Veľa šťastia do budúcna, jedine VSŽ ??

    Ďakujem za nápad. Prosím vás o zaslanie bližšej špecifikácie vašej predstavy na adresu sekretariat@hckosice.sk . Následne túto ideu rozoberieme s kolegami na marketingovej rade. 

  21. Chcem sa opýtať, ako hodnotíte prácu Rastislava Rusiča a v čom chcete byť iný....  je vôbec vaša pozícia v slovenských pomeroch dôležitá? Nedalo by sa to robiť popri zamestnaní? Veď u pána Rusiča hodnotím jeho odchod v tom, že sa už nedá nič nové vymyslieť a nudiť sa v práci nedokáže hocikto.... 

    Nebudem sa vyjadrovať k práci niekoho, kto už v klube nepracuje. Chcem sa pozerať dopredu a myslím, že to nie je len moje krédo, ale aj všetkých ľudí, ktorí sú v súčasnosti v našom pracovnom tíme. Robiť túto prácu popri zamestnaní by znamenalo výrazne obmedziť jej prínos v prospech klubu. Situácia je skôr opačná, keď na malý počet pracovníkov je kladený obrovský rozsah prác a povinností, a to platí pre každú pozíciu v našej organizácii.       

  22. Prečo začínajú zápasy cez týždeň tak skoro o 17:30? Ako druhé najväčšie mesto na Slovensku? Veľa ľudí nestíha z práce čo len ja viem. Chcelo by to začiatok aspoň o 18tej. Viac ľudí, viac peňazí, či? Ďakujem. 

    Začiatok zápasov o 17.30 bol nastavený na základe spätnej väzby fanúšikov, ktorí navštevujú zápasy so školopovinnými deťmi. Návštevnosť zápasov monitorujeme a vyhodnocujeme.

  23. Dobrý deň prajem, mňa by zaujímalo, či by nebol dobrý a aj správny ťah hlavne z ekologického pohľadu vytvoriť na pivo a kofolu poháre z jednej strany s logom HC Košice, a z druhej strany s fotkami košických hráčov ,ako boli vytvorené na tohtoročných MS v hokeji. Vytvorili to aj pre nitrianskych fanúšikov, a myslím si, že by to potešilo aj verných a dlhoročných košických fanúšikov, no najmä mňa. Vopred ďakujem za odpoveď. 

    Ďakujeme za nápad a inšpiráciu. Použitie vami opísaných pohárov aktívne zvažujeme. 

  24. Prečo na stránke už nedávate videá zostrihy zo zápasu? Spätné si to človek nevie pozrieť už nikde,je to v dnešnej dobe IT šokujúce, nepochopiteľné.

    Video zostrihy zápasov nájdete pri každom zápasovom reporte. Sú pridávané s časovým odstupom v závislosti od ich publikácie na stránke Tipsport ligy https://www.youtube.com/channel/UCVQZpAqG8JRdUJS4ELRvgiw.

  25. Prečo by nemohli začať zápasy o 19..00 … lebo sme v práci do 18.00 hod.

    Otázka a odpoveď uvedené v bode č. 22. 

  26. Dobrý deň, neplánuje klub návrat k pôvodným oranžovo-čiernym farbám? Kedy sa dočkáme?

    Ako sme avizovali, HC Košice sa transformuje na komunitný klub. Samozrejme vieme, že časť fanúšikov by návrat k niekdajším farbám privítala. Ak má byť tento krok súčasťou našej transformácie na komunitný klubu, nebudeme sa mu brániť. Potrebujeme však cítiť podporu komunity v dobrých aj zlých časoch.