Teraz je čas nakopnúť novú éru košického hokeja

PRIDANÉ: 22.6.2022

Digitálna agentúra Promiseo podporuje košický hokej už niekoľko rokov a svojimi službami pomáha drivovať marketingové aktivity klubu. V krátkom rozhovore sme položili niekoľko otázok jej zakladateľovi a šéfovi Petrovi Šoltésovi, ktorý je aj členom správnej rady Košice IT Valley.

 

Ako sa začala vaša spolupráca s HC Košice?

Naše cesty sa prepojili tak 4 roky dozadu, keď sme boli skrz rôzne kontakty oslovení z klubu s požiadavkou podporiť marketingové aktivity fotením, natáčaním videí, riadením výkonnostných kampaní. Digitálny obsah zažíval v tom čase veľký vzostup. 

 

Rozhodli ste sa ponuku prijať. Prečo?

V Promiseu sme mladý kolektív a pomáhame pri viacerých projektoch. Hokej sme vnímali a vnímame ako športovú dominantu mesta, tak sme sa na to dali. 

 

Ako hodnotíte aktuálny stav?

Play-off uplynulej sezóny sme si poriadne užili. Chlapci predvádzali na ľade pekný bojovný hokej. Podľa môjho názoru semifinále rozhodlo niekoľko drobných detailov. Tak ako do finále postúpil Slovan, mohli sme postúpiť aj my. 

Čo je pre mňa dôležitejšie, konečne boli tribúny Steel arény zaplnené. Po dvoch COVIDOVých sezónach to bol balzam na fanúšikovskú dušu. Klub dokázal postaviť konkurencieschopné mužstvo a verím, že sa od toho odpichneme v ďalšej sezóne.

 

Aké výzvy podľa vás klub čakajú?

Každému je jasné, že nedohratie sľubne rozbehnutej sezóny 2019-2020 a ďalšie takmer celé 2 sezóny bez divákov sa museli podpísať na ekonomike klubu. Zvlášť, keď HC Košice platí tak vysoký nájom za Steel arénu. Ten sa vplyvom rastu cien energií zvýši. Čiže ako to už býva, najväčšou výzvou budú financie. 

 

Máte nejaký recept, ako sa s touto výzvou popasovať?

Potrebujeme postaviť dobrý tím, na ktorý sa prídu do Steelky pozerať diváci v hojnom počte. No a tým pritiahnu nových partnerov. Vyzerá to síce jednducho, no krása a zároveň obtiažnosť športu je v tom, že sa veci nemusia vyvinúť podľa plánov. Dobrý tím taktiež môže znamenať vyššie náklady na hráčov, čím vzniká začarovaný kruh, ktorý treba prelomiť a nakopnúť sa na pozitívnu vlnu. 

Jedinou cestou je spojiť sily fanúšikov, existujúcich i potenciálnych partnerov, ako aj samosprávy. 

 

Čo by ste z pozície partnera klubu odkázali potenciálnym novým partnerom?

Hokej je u mňa skvelým miestom pre teambuilding zamestancov. Emócie počas zápasov umocňuje fakt, že sme s hokejom prepojení a podieľame sa na jeho chode. 

Z hľadiska biznisu je to veľká príležitosť pre networking a spoznávanie nových, potenciálnych, obchodných partnerov. Môžem potvrdiť, že to funguje.

Do tretice, veľmi zaujímavým by mohol byť pre zamestnávateľov koncept predaja permanentiek. Tie ponúkajú veľmi zaujímavé benefity a ich kúpou určite zamestnancov potešia. Zároveň je to jednoduchá, no veľmi efektívna a vďačná podpora klubu v rámci spoločenskej zodpovednosti. 

 

Čo by ste zaželali HC Košice do ďalšej sezóny?

Osobne prajem čo najviac divákov na štadióne, čo bude znamenie, že sila Košíc opäť rastie. Je potrebné si uvedomiť, že podporou klubu bojujeme aj za výchovu ďalších Černákov, Slafkovských, Demekov a ďalších skvelých hokejistov. Tí propagujú Košice po celom svete. Spoločne vieme vygenerovať prostriedky na vlastný farmársky tím, aby mladé talenty okúsili mužský hokej čo najskôr a nelákalo ich to predčasne do zahraničia. Hráčov, ktorých som spomenul klub vychoval v podmienkach neporovnateľných s vyspelými klubmi. Chcel by som vidieť výsledky akadémie, ak by sme jej vytvorili nadpriemerné podmienky. 

V neposlednom rade je s hokejom spätý aj osud Steel arény. Tá bola 2 x dejiskom MS v hokeji, boli tu hviezdami nabité koncerty, aktuálne aj ME v hádzanej a malom futbale. Steelka vygenerovala regiónu nemalé prostriedky z cestovného ruchu a hrá dôležitú úlohu v udržiavaní atraktivity prostredia. To je nesmierne dôležité pri ďalšom rozvoji regiónu. Bohužiaľ sa mi zdá, že na to trochu pozabudli samosprávy. Pokiaľ viem, chceme v Košiciach stavať 2 nové hokejové tréningové haly za nemalé prostriedky. Nevyužitá Steel aréna zažila ťažké COVIDové časy podobne ako hokej a ďalšie odvetvia. Myslím, že by sme mali odložiť bokom všetky egá, spojiť sa a naštartovať novú éru košického hokeja.